A személyes adatok fokozottabb védelme miatt rövidesen cserélni kell egyes vásárlók könyve nyomtatványokat, hogy más vásárló ne juthasson hozzá a korábbi bejegyzésekhez kapcsolódó személyes adatokhoz, például névhez, lakcímhez, telefonszámhoz, e-mail-címhez – írta az MTI a Consumer Protection Contact (CP Contact) fogyasztóvédelmi tanácsadó cég felhívása kapcsán.
Az Országgyűlés április 1-jén fogadta el az uniós adatvédelmi előíráshoz kapcsolódó GDPR-salátatörvényt, amely többek között a kereskedelemről szóló törvény vásárlók könyvére vonatkozó rendelkezéseit is módosítja.
A módosítás lényege, hogy
A KERESKEDŐKNEK A JÖVŐBEN A BEJEGYZÉST KÖVETŐEN HALADÉKTALANUL EL KELL TÁVOLÍTANIUK A PANASZT VAGY JAVASLATOT TARTALMAZÓ OLDALT A VÁSÁRLÓK KÖNYVÉBŐL ANNAK ÉRDEKÉBEN, HOGY A KORÁBBI BEJEGYZÉSEKHEZ KAPCSOLÓDÓ SZEMÉLYES ADATOKAT NE LÁTHASSÁK MÁSOK.
Az eltávolított lapokat a kereskedőnek a folyamatos sorszámozás rendjének megfelelően elzártan meg kell őriznie, és a hatóság felszólítására rendelkezésre bocsátania. A tanácsadó cég szerint ehhez a legtöbb vásárlói térben új formátumú vásárlók könyve nyomtatványokra lehet szükség, mivel a korábbi nyomtatványokban az egyik oldal nem volt perforálva, azaz azok eltávolítása nehézkesebb.
Továbbra is változatlan előírás marad, hogy az A4 vagy A5 formátumú vásárlók könyvét a kereskedelmi egységekben jól látható helyen, a vásárló számára könnyen elérhető módon kell elhelyezni.
Comments